Sivilce (Akne) Tedavisi

Dr. Pınar Cömert Sivilce -Akne- Tedavisi Hakkında Bilgilendiriyor...

Sivilce, ya da tıp dilinde ifade edildiği şekilde Akne, kırmızı, kabarık ve iltihaplı görüntüsü ile kişide estetik kaygı yaratan ve ağrılı bir oluşum olması dolayısıyla kişiye fiziksel açıdan acı verebilen ,geçtikten sonra iz bırakabilen bir cilt rahatsızlığıdır. Sivilce Tedavisi, farklı yöntemleri kapsayan ve sivilcelerin giderilmesini amaçlayan medikal estetik ve dermatoloji tabanlı tedavi sürecini ifade etmektedir.

Sivilce (Akne) neden olur?

Sivilce (akne), yağ bezlerinin iltihaplanmasından ötürü meydana gelen bir cilt rahatsızlığıdır. Aknenin ilk başlangıcında derideki yağ bezleri bir takım faktörlerle daha fazla yağ üretmeye başlar,yağ bezleri kanallarını çevreleyen hücreler artar ve yağ bezleri tıkanır.Bu süreçle yağ ve artık hücrelerle beslenen bazı bakterilerin üretimi de artar. Böylece gözenekler tıkanır,iltihaplı veya iltihapsız akneler meydana gelir.Sivilceye sebep olan etkenler kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Genetik yatkınlığın en önemli faktör olduğu sivilce problemi, kişinin vücudundaki hormon değişimleri ile de yakından ilgilidir.En sık görüldüğü dönem, hormon değişimlerinin yoğun yaşandığı ergenlik dönemi olmakla beraber, sivilce problemi hem erkeklerde hem de kadınlarda ömür boyu ara ara tekrar eder nitelikte devam edebilmektedir. Genellikle erkeklerde daha sık görülen sivilce problemi, kadınların vücudunda da yumurtalıkları ilgilendiren hormon değişimlerinin yaşandığı süreçler ile tetiklenebilmektedir.

Sivilce (Akne) nasıl tedavi edilir?

Kişiye fiziksel açıdan acı veren ve oluşturduğu görünüm sebebiyle psikolojik açıdan rahatsızlık veren sivilce (akne) problemi, aslında kişinin vücudunun doğal süreçleri içerisinde iyileştirebildiği bir cilt rahatsızlığıdır. Sivilce probleminin daha yoğun ve derin nitelikte yaşanması durumunda ise sivilce problemi cilt dokusunda aynı şiddette izler bırakabilmektedir. Kişinin vücudunun iyileştirme sürecinin yetersiz kaldığı ve doğal süreç içinde vücut tarafından iyileştirilse dahi iz bırakma ihtimali yüksek olan sivilce oluşumlarının bir dermatoloji uzmanına başvurularak tedavi edilmesi gerekir.Sivilcelerin giderilmesine yönelik dış müdahale yoluyla kolaylaştırma ve iyileştirme sağlayan birçok farklı ilaç tedavisi bulunmaktadır. Sivilcelerin oluşumlarına, oluştuğu bölgelere, derinliklerine, iltihap durumlarına ve kişinin yapısal özelliklerine göre en uygun tedavi yöntemi dermatoloji doktoru tarafından hastaya sunulmakta ve seçilecek olan yöntem ile tedavi süreci başlatılmaktadır. İlaç tedavisi kapsamında sivilce oluşumunun gerek cildin dışından uygulanan krem, losyon, peeling gibi içerikler ile gerekse ağız yoluyla alınan ilaçlar ile giderilmesi sağlanmaktadır. Sivilce oluşumlarının önüne geçilmesinin sağlanmasına paralel olarak, sivilce tedavisi kapsamında Thulium lazer sistemi gibi ileri teknolojik fraksiyonel lazerler ile geçmiş sivilce oluşumlarından kalan izler de birkaç seans içerisinde cilt üzerinden temizlenebilmektedir.

Sivilce Tedavisi yaptırırken nelere dikkat edilmelidir?

Sağlığa etki edebilecek her uygulamada olması gerektiği gibi, kişinin Sivilce Tedavisi yaptırmadan önce mutlaka deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir doktor tarafından yani dermatoloji Uzmanı tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Sivilce Tedavisi sürecinin uzman bir doktor gözetiminde ilerletilmesi, tedavi sürecine bağlı olası yan etkilerin ve risklerin ortadan kaldırılması açısından büyük bir öneme sahip olmaktadır.

Sivilce (Akne) Tedavisinin fiyatı

Sitede yer alan yazılarda verilen bilgiler, kişilerin medikal estetik ve dermatoloji uygulamalarına ilişkin merak ettiklerini kısaca cevaplayabilme amacıyla yazılmaktadır. Kişinin yapısal özelliklerine ve başvuru sebebine göre en uygun tedavi yöntemi, ancak deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir hekimin kişiyi muayene etmesi sonrasında yapacağı tespitlere bağlı olarak belirlenebilmektedir. Tedavi yönteminin kişiye özel bir şekilde netlik kazanması gerektiği yaklaşımına bağlı olarak internet üzerinden Sivilce Tedavisi ile ilgili fiyat bilgisi verilememektedir. Sivilce Tedavisi hakkında daha ayrıntılı bilgi ve muayene randevusu almak için bizi 0312 219 18 81 ve 0312 219 18 82 numaralı telefonlardan arayabilirsiniz.