Egzama ve Tedavisi

Dr. Pınar Cömert Egzama-Dermatit Tedavisi Hakkında Bilgilendiriyor...

Egzama Tedavisi ya da tıp dilinde ifade edildiği şekilde Dermatit Tedavisi, her yaşta ortaya çıkabilen ve kaşıntı başta olmak üzere cilt üzerinde kızarıklıklar, kabarmalar, pullanmalar ve dökülmeler gibi belirtiler veren bir cilt rahatsızlığı olan egzamanın iyileştirilmesini amaçlayan dermatolojik tedavi sürecini ifade etmektedir.

Egzama (Dermatit) neden olur?

Egzama (dermatit), ortaya çıkış sebebi net bir şekilde bilinmeyen ancak genetik yatkınlık ve stres gibi iç etkenlerin ve/veya temas, alerji gibi dış etkenlerin oluşumunda büyük rol oynadığı düşünülen bir cilt rahatsızlığıdır. Egzamanın ortaya çıkış nedeninin tam bilinmemesine bağlı olarak kesin bir tedavi yöntemi bulunmamakta ancak geçici çözümler ve önlemler ile kişinin rahatsızlık sürecini hafif atlatması sağlanabilmektedir. Egzama kişinin yaşamı boyunca tekrar eden bir nitelik taşıyabilmekte, kısa veya uzun süreli olarak nüksedebilmekte ve yaz aylarına kıyasla özellikle kış aylarında mevsimsel olarak artış gösterebilmektedir.

Egzama (Dermatit) nerelerde olur?

Egzama (dermatit), vücudun tüm bölgelerinde oluşum gösterebilmekte, ancak tipik bir şekilde kaşıntılı alerjik deri hastalıklarının çoğunun ortaya çıktığı yüz, sırt, eller, ayaklar, kollar, bacaklar, bacak arkaları ve saç derisi gibi alanlarda daha fazla görülmektedir.

Egzama (Dermatit) nasıl tedavi edilir?

Kişiye fiziksel açıdan acı veren ve oluşturduğu görünüm sebebiyle psikolojik açıdan rahatsızlık veren egzama probleminin beraberinde cildi enfeksiyonlara açık hale getirmesi tedavi edilmesinin gerekliliğin önemini arttırmaktadır. Egzama tedavisinin ilk ve en önemli aşaması deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir doktor tarafından, egzamanın oluşum tipinin hastanın hikayesi ve tahliller ile doğru teşhis edilmesi olmaktadır. Egzama belirtilerinin yer aldığı bölgelere yapılan ilaç uygulamaları ve beraberinde ağızdan alınan ilaçların kullanımları ile hastaya rahatsızlık veren kaşıntı, kızarıklık gibi belirtiler tedavi edilerek giderilebilmektedir. Derideki kuruluğun özellikle giderilmesi gerekmektedir.Egzamanın oluşum tipine göre ilaç tedavisi beraberinde birtakım önlemlerin alınması tedavinin etkinliğini arttırmaktadır. Genetik yatkınlık belirgin bir faktör olmakla beraber egzamanın ortaya çıkışı stres kökenli ise kişinin psikolojik açıdan desteklenmesi, üzüntüden ve kaygıdan uzak durması yönünde bir tedavi yaklaşımında bulunmak hastalık belirtilerinin giderilmesi ve yeniden ortaya çıkmaması için etkili bir yöntem olmaktadır. Alerjik kökenli egzama durumlarında alerji oluşturan ve ciltte egzama oluşumunu tetikleyen faktörlerin (kişinin kullandığı ilaçlar, kozmetik ürünler, tükettiği gıdalar veya kedi-köpek ile temas gibi) tespiti ve bu faktörlerden uzak durulması tedavi sürecini pekiştirmektedir.

Egzama (Dermatit) Tedavisi yaptırırken nelere dikkat edilmelidir?

Sağlığa etki edebilecek her uygulamada olması gerektiği gibi, kişinin Egzama Tedavisi yaptırmadan önce mutlaka deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir doktor tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Egzama Tedavisi sürecinin uzman bir doktor gözetiminde ilerletilmesi, tedavi sürecine bağlı olası yan etkilerin ve risklerin ortadan kaldırılması açısından büyük bir öneme sahip olmaktadır.

Egzama (Dermatit) Tedavisinin fiyatı nedir?

Sitede yer alan yazılarda verilen bilgiler, kişilerin medikal estetik ve dermatoloji uygulamalarına ilişkin merak ettiklerini kısaca cevaplayabilme amacıyla yazılmaktadır. Kişinin yapısal özelliklerine ve başvuru sebebine göre en uygun tedavi yöntemi, ancak deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir hekimin kişiyi muayene etmesi sonrasında yapacağı tespitlere bağlı olarak belirlenebilmektedir. Tedavi yönteminin kişiye özel bir şekilde netlik kazanması gerektiği yaklaşımına bağlı olarak internet üzerinden Egzama Tedavisi ile ilgili fiyat bilgisi verilememektedir. Egzama Tedavisi hakkında daha ayrıntılı bilgi ve muayene randevusu almak için bizi 0312 219 18 81 ve 0312 219 18 82 numaralı telefonlardan arayabilirsiniz.